- 8 Apr
- admin
Anmälningsavgift för 5 mot 5 klass 1500:-/lag
Anmälningsavgift för 7 mot 7 klass 2500:-/lag
Anmälningsavgift för 9 mot 9 klass 3000:-/lag
Anmälningsavgift för 11 mot 11 klass 3200:-/lag
Sista anmälningsdag för lag förlängs till 14 april. Anmälningsavgiften insättes på bankgiro
930-1466 eller swishnummer 123 512 35 75 senast det betalningsdatum som anges på fakturan.
DELTAGARAVGIFT FÖR DE LAG SOM ÖVERNATTAR ELLER BESTÄLLER MAT
De lag som övernattar eller beställer mat betalar deltagaravgift för spelare och ledare.
DELTAGARAVGIFT SKOLSAL OCH MAT, Alt 1 ( 2 nätter )
• 835 kr per person
• Logi med hårdförläggning i skolsal torsdag–lördag
• 7 måltider (tor: lunch och middag. fre: frukost, lunch och middag. lör: frukost och lunch)
DELTAGARAVGIFT SKOLSAL OCH MAT, Alt 2 ( 3 nätter )
• 985 kr per person
• Logi med hårdförläggning i skolsal onsdag–lördag
• 8 måltider (tor: frukost, lunch och middag. fre: frukost, lunch och middag. lör: frukost och lunch)
DELTAGARAVGIFT ENBART LUNCH, Alt 3
• 260 kr per person
• 3 måltider (tor: lunch. fre: lunch. lör: lunch)
Registrering och anmälan av spelare och ledare görs i MyTeam för de lag som övernattar eller beställer mat. Sista dag för registrering av spelare och ledare är 10 april. Deltagaravgiften insättes på bankgiro 930-1466 eller swishnummer 123 512 35 75 enligt faktura.
AVBOKNING/ANNULLERING AV ANMÄLAN
Anmälningsavgiften återbetalas fram till 2024-04-08.
Deltagaravgifter återbetalas t o m 2024-04-10.
Deltagaravgifter återbetalas t o m 2024-04-15 minus ett administrativt avdrag på 500 kr.
Deltagaravgifter återbetalas t o m 2024-04-30 minus ett administrativt avdrag på 2 500 kr.
Inga deltagaravgifter återbetalas efter 2024-04-30.
ÅTERBETALNING VID INSTÄLLD CUP
Om cupen ställs in återbetalas alla inbetalda avgifter.
- 5 Feb
- admin
IFK Västerås Fotbollsklubb har nöjet att inbjuda till populära Axelssons Cup 2024 (tidigare Fibra Cup). Cupen spelas under Kristi himmelfärdshelgen torsdag till lördag 9-11 maj. Cupen startades 2010 och brukar ha lite drygt 100 lag med ca 1500 deltagare.
Vår ambition är att det ska vara en gemytlig cup med möjlighet att spela bra fotboll på gräsplaner och vi månar om att alla ska trivas så att vi får en fin familjestämning under cupen. Västerås erbjuder en mängd aktiviteter, så barn, ledare och föräldrar kommer få en trevlig weekend under vår cup.
Cupen har flick- och pojkklasser från 9 år till 15 år. Nioåringar spelar en dag, lördag. Alla lag garanteras minst 4 matcher. En nyhet för i år är att det är resultat även i klasser för 12-åringar.
SPELTIDER
Torsdag 9/5 kl. 09.00 – 18.00
Fredag 10/5 kl. 08.00 – 18.00
Lördag 11/5 kl. 08.00 – 17.00
LOGI SKOLSAL
Skolförläggning tillgänglig från kl. 18.00 på onsdagen. Utcheckning senast kl. 15.00 på lördagen.
HOTELL OCH STUGBY
Bokas av laget själv. Kontakta gärna arrangören för rekommendation. Stugby finns vid cupområdet på Rocklunda.
HITTA HIT
Cupen spelar på Rocklunda-området i Västerås med logi i närliggande skolor.
MAT OCH KIOSKFÖRSÄLJNING
Försäljning av dricka, godis, korv, frukt, hamburgare, toast och kaffe mm kommer att finnas i anslutning till turneringen.
UPPLYSNING
IFK Västerås FK kansli
Pontus Widéns väg 10, 722 23 Västerås
Tel: 021-41 44 22
E-post: info@ifk.nu
Hemsida: http://www.ifk.nu/
- 20 Dec 23
- admin
Klasser Antal Speltid Bollstorlek
F 09/10 Flickor födda 2009/10 11 mot 11 2 x 20 min 5
F 10/11 Flickor födda 2010/11 9 mot 9 2 x 20 min 4
F 2012 Flickor födda 2012 7 mot 7 2 x 20 min 4
F 2013 Flickor födda 2013 7 mot 7 2 x 20 min 4
F 2014 Flickor födda 2014 7 mot 7 2 x 20 min 4
F 2015 Flickor födda 2015 5 mot 5 2 x 15 min 3
P 2009 Pojkar födda 2009 11 mot 11 2 x 20 min 5
P 2010 Pojkar födda 2010 9 mot 9 2 x 20 min 5
P 2011 Pojkar födda 2011 9 mot 9 2 x 20 min 4
P 2012 Pojkar födda 2012 7 mot 7 2 x 20 min 4
P 2013 Pojkar födda 2013 7 mot 7 2 x 20 min 4
P 2014 Pojkar födda 2014 7 mot 7 2 x 20 min 4
P 2015 Pojkar födda 2015 5 mot 5 2 x 15 min 3
TÄVLINGSBESTÄMMELSER
Cupen spelas efter Svenska fotbollförbundets tävlingsbestämmelser. Sju avbytare får användas i 9 mot 9 och 11 mot 11. I 7 mot 7 och 5 mot 5 är antalet avbytare obegränsat. Fria byten i alla klasser under match. Byten sker vid planens mittlinje.
En spelare får användas i flera lag under cupen, dock INTE i samma åldersklass.
Utvisad spelare får INTE delta i lagets nästkommande match under cupen. Om en spelare
som utvisas för grov förseelse får delta under den fortsatta turneringen beslutas av
tävlingskommittén.
Födda 2013 och senare spelar bara gruppspel utan resultat.
Födda 2012 och tidigare spelas med gruppspel, 4-6 lag per grupp där alla lagen går till A- eller B-slutspel.
Alla lag garanteras minst 4 matcher. P/F2015 spelas endast på lördagen den 11 maj.
Spelarförteckning registreras innan första match via My Team på cupens hemsida.
WALK OVER
Vid walk over tilldöms seger till det andra laget med 3-0.
SANKTIONER / DISPENSER
Cupen är sanktionerad av Västmanlands fotbollförbund.
Varje spelare skall kunna legitimera sin ålder vid behov. För överårig spelare skall skriftlig ansökan inlämnas till tävlingssekretariatet. Två överåriga spelare får användas per match, max 1 år äldre.
GRUPPSPEL
3 poäng för seger
1 poäng för oavgjort
Vid lika poäng avgörs tabellplacering enligt nedan:
Målskillnad
Flest gjorda mål
Inbördes möten
Bäst målskillnad i de inbördes mötena
Flest gjorda mål i de inbördes mötena
Organisationskommittén lottar
SLUTSPEL
Vid oavgjort slutresultat avgörs match med straffsparksläggning
5 straffskyttar / lag.
Vid oavgjort 1 ny straffskytt / lag tills något lag har vunnit.
Endast spelare som är på planen vid slutsignal får lägga straffar. Endast spelare som är på planen vid slutsignal plus en ledare får vara på planen vid straffsparksläggning.
PROTEST
Protest inlämnas till sekretariatet senast 30 minuter efter avslutad match. Kostnad 1000 kr som återbetalas om protesten godkänns. Inkomna protester behandlas av tävlingsjuryn. Betalningen ska vara inne innan protesten behandlas.
SPELPROGRAM
Senast 14 dagar före turneringsstart publiceras spelprogram på cupens hemsida
PRISER
Pokal till samtliga segrare i A-slutspel.
Medaljer till 1:a, 2:a och 3:e i A-slutspel.
Pokal till samtliga segrare i B-slutspel.
Diplom till alla i klasser utan resultat.